Translate

lördag 17 augusti 2024

En Av Många I Chicago


USA:s motto E pluribus unum - av många, en - är ett bra sätt att beskriva mig i Chicago den här veckan. Jag är nänligen bara en av flera tiotusentals politiker, reportrar och nördar som har kommit till Chicago av politiska skäl.

När jag anlände i går blev jag omedelbart påmind om Demokraternas konvent som börjar måndagen den 19 augusti och avslutas torsdagen den 22 augusti med kröningen... förlåt, valet av Kamala Harris och Tim Walz som Demokraternas fanbärare i presidentvalet på tisdag 5 november - bara 79 dagar från idag.

Jag har haft turen av att ha besökt The Windy City många gånger tidigare. Men den här gången är jag här av en helt annan anledning. Den här gången kommer jag att byta ut den politiska glamouren och medieprestigen från en politisk huvudhändelse mot dess totala motsats - bevaka politisk gräsrotskampanjande långt borta från Washington Beltway och dess politiska elit.

Även om jag bara är dryga 30 minuter norr om Chicago med bil kunde skillnaden inte vara större. Hade det inte varit för den relativa närheten till Chicagos skyline ser orterna och platserna i denna valkrets ut som vilken annan mellanstad som helst i USA:s hjärta där kampanja pågår till dess delstatsparlament.

Under några veckorna kommer jag att bevaka och observera lokala politiska kampanjer av det slag och storlek som sällan fångar nationell uppmärksamhet. Men deras utgång  både kan och kommer att direkt påverka livet för medborgarna i valkretsen. Därför är deras låga uppmärksamhet givet deras faktiska betydelse ofta orättvis och oförtjänt.

Detta är en av många anledningar till att jag är glad över att vara en extern del av sådant kampanjande. Men vilket distrikt och vilket kampanjeri talar jag om? Om detta och mycket annat  återkommer jag till i framtida blogginlägg här i Leomerica.

Tack för att du läste, jag hoppas att du gillade det.

/Leo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar